För hyresgäster

För hyresgäster

Som hyresgäst har man många frågor därför har vi har samlat ihop de vanligaste frågorna vi får och svarat på dem nedan. Här finner ni även blanketter, hur du säger upp din lägenhet och får ta del av vår policy.

Frågor & Svar

  • Får jag grilla på balkongen?
    Nej det är brandfara, grillning sker på allmän ytor utomhus.

  • Får jag hyra ut min lägenhet i andra hand?
    Nej

  • Får jag måla om eller tapetsera i lägenheten?
    Ja, så länge det är fackmannamässigt gjort och inga extrema färgval, i annat fall blir du betalningsskyldig. Hör därför med oss innan renovering.

 

  • Hur säger jag upp min lägenhet?
    Uppsägning sker den sista i varje månad skriftligen. Blanketten för uppsägning laddar du hem du här.

  • Hur gör jag en felanmälan?
    Ring till oss på 0383-418000 mellan kl 07.00-16.00 och gör din felanmälan. Vid akuta felanmälningar utöver dessa tider ring 0383-418001

  • Har ni någon bostadskö?
    Nej, men lämna gärna en intresseanmälan genom att fylla i formuläret här.

 


Vid uppsägning

Vi erbjuder dig som ska avflytta hjälp med städningen. Lämna in dina nycklar till oss så kommer vi och tar över städningen och besiktningen. Här kan du läsa om hjälp med städning.

Är du hyresgäst hos oss får du hyra släp till ett förmånligt pris

Klicka här för att ladda hem en checklista för städning.


Policy

Du ska själv infinna dig på visningen för en lägenhet du är intresserad av så att vi lär känna varandra.

Hyresgästen ska ha en gällande hemförsäkring.

Kreditupplysning tas på alla våra hyresgäster och vi godtar inte någon med betalningsanmärkningar.

Hyresvärden förbinder sig rätten att enligt denna policy välja hyresgäst.